Wreszcie jest!

Nareszcie Škoda przestanie grać wszystkim na nerwach i pokaże Kodiaqa w całej okazałości. Jest – co oczywiste – nieco inny niż prototyp, którym się zachwycaliśmy od kilku miesięcy. Inny, ale w sposób, który chętnie akceptujemy. Język designu, który w prototypie równie wielu zachwycał, co przerażał, pozostał awangardowy, ale już nie jest drapieżny. Mowa form jest wyważona, raczej spokojna, pełna poczucia własnej wartości i nieudawanej elegancji. Widać duże podobieństwa do designu, jaki Czesi nadali obecnemu modelowi Superba, ale choć to Superb odgrywa rolę reprezentacyjnej limuzyny marki Škoda, właśnie Kodiaq zajął niniejszym pozycję auta dla lidera.

picture3
Wąskie, nieco skośne, a silnie pochylone lampy główne (po raz pierwszy w historii marki dostępne także jako w pełni diodowe LED) sprawiają, że cała „twarz” samochodu nabiera niezwykłego charakteru, charyzmy niemal. Przecinające się płaszczyzny i linie karoserii emanują precyzją, spokojną siłą i dystynkcją. Podobnie jest z klapą bagażnika – mocną, śmiałą, wyrazistą – uzupełnioną LED-owymi (zawsze!) lampami zespolonymi w typowym dla Škody kształcie litery C.

picture2

Klapa kryje istną przepaść: przy pięciu fotelach (maksymalnie może ich być siedem) bagażnik mieści bowiem aż 720 l, a gdy złożymy tylne siedzenia – aż monstrualne 2065 l! Możliwości transportowych godnych poważnego dostawczaka dopełnia możliwość złożenia oparcia przedniego fotela pasażerskiego, przez co do kabiny można wsunąć przedmioty o długości nawet 2,9 m! Kodiaq to jednak nie tylko elegancja karoserii i kokpitu oraz czysta przepastność kabiny i luksus foteli. To także najwyższy poziom bezpieczeństwa (dostępne są tu kamery dookolne, ukazujące, wedle wyboru, widok „z lotu ptaka” lub 180-stopniowej szerokości przedpole, stabilizacja holowanej przyczepy i nadzór nad przeszkodami podczas manewrowania: auto samoczynnie się zatrzyma, jeśli wykryje coś, na co mogłoby najechać), również mierzonego łącznością ze światem (systemy Škoda Connect i Care Connect, automatycznie wzywające pomoc i przekazujące dane o położeniu auta po kolizji oraz zapewniające maksimum wsparcia na bazie danych pobieranych z Internetu).

picture4