UniCredit przedłuża współpracę z Worldline w zakresie Open Banking

UniCredit, jeden z wiodących banków paneuropejskich, odnowił współpracę z Worldline [Euronext: WLN], światowym liderem w dziedzinie usług płatniczych. Firma pozostaje zewnętrznym dostawcą rozwiązań open bankingowych dla UniCredit.

Partnerstwo z Worldline umożliwia klientom UniCredit podłączenie swoich kont w innych bankach w całej Europie za pomocą jednego interfejsu programowania aplikacji (API). Dzięki temu UniCredit może efektywnie oferować usługi informacji o rachunkach (AIS) i usługi inicjowania płatności (PIS) oraz otwiera się na szereg możliwości biznesowych zarówno dla samego banku, jak i jego klientów. UniCredit korzysta z rozwiązań open bankingowych firmy Worldline od 2020 roku. Partnerstwo zostało przedłużone na kolejne dwa lata.

Optymalny kosztowo zasięg umożliwiający nowe usługi wspierające dalszy rozwój

Współpraca z Worldline ma na celu trwałe dostarczanie korzyści pod względem wydajności. Zamiast nawiązywać osobne połączenia z różnymi bankami, UniCredit zyskuje ogólnoeuropejski, zoptymalizowany w kosztach zasięg oparty na jednym interfejsie, za którego pośrednictwem Worldline umożliwia UniCredit i jego klientom działania z zakresu PIS i AIS.

Opracowanie przez Worldline bezpiecznej infrastruktury open bankingowej w jednym interfejsie ogranicza złożoność procesów i eliminuje trudności związane z przeprowadzaniem wielu interakcji. Dzięki takiemu rozwiązaniu UniCredit daje swoim klientom możliwość uzyskania skonsolidowanego widoku wszystkich ich rachunków bankowych prowadzonych w jednym lub kilku bankach, a także inicjowania płatności online na konto w innym banku w Europie. Ponadto, otwarcie UniCredit na nowe możliwości biznesowe dzięki usłudze dostarczanej przez Worldline stwarza przestrzeń do ulepszania dotychczasowych i opracowania nowych rozwiązań z korzyścią zarówno dla klientów korporacyjnych, jak i indywidualnych.

Worldline jest jednym z największych dostawców rozwiązań open bankigowych na Starym Kontynencie. Od 2014 roku firma aktywnie pracuje nad XS2A (Access to Accounts) w oparciu o dyrektywę PSD2 (Payment Services Directive), wspierając jej praktyczne wdrożenie do branży. Tym samym Worldline zaangażował się w uwolnienie pełnego potencjału open bankingu poprzez dotarcie do około 3,5 tys. banków w całej Europie oraz umożliwienie wielu sposobów wykorzystania tego rozwiązania, dzięki czemu banki zyskują możliwość szybkiego i skutecznego opracowania wartościowych propozycji dla swoich klientów.
Oprócz partnerstwa w zakresie open bankingu, UniCredit podpisał z Worldline również długoterminową umowę na obsługę wszystkich transakcji SEPA (Single Euro Payment Area), płatności natychmiastowych, wielowalutowych, krajowych i wysokowotowych w Austrii i Niemczech.

Alessandro Baroni, Chief Business Division Officer w Worldline, podkreśla: „Jako wiodąca i szybko rozwijająca się firma z branży paytech, chcemy wspierać naszych klientów w rozwoju gospodarki opartej na API poza ich regionalnymi rynkami i wykorzystać możliwości, jakie umożliwiają usługi open banking i open finance. Jesteśmy dumni, że UniCredit zdecydował się na rozszerzenie naszej dotychczasowej współpracy. Świadczy to o uznaniu przez nich naszej wartości dodanej i z niecierpliwością czekamy na możliwość dalszego wspierania ich open bankingowej podroży”.

Luca Corsini, Head of Transactions and Payments w UniCredit, zauważa: „Jako wyróżniający się bank działający w różnych krajach europejskich, potrzebujemy wsparcia od dostawcy o ogólnoeuropejskiej transparentności i skali działania, aby móc sprostać wyzwaniom i możliwościom, które czekają na naszych klientów. W ciągu ostatnich dwóch lat firma Worldline udowodniła swój potencjał w zakresie open bankingu, zapewniając efektywny i zoptymalizowany pod kątem kosztów pakiet usług o zasięgu ogarniającym cały kontynent, który jednocześnie spełnia potrzeby i wymagania klientów. Przedłużenie współpracy pozwala nam skutecznie kontynuować rozwój w kierunku PSD2 i open bankingu”.

O Worldline

Worldline [Euronext: WLN] jest globalnym liderem w branży paytech i partnerem technologicznym wybieranym przez przedsiębiorstwa handlowe i banki. 20 000 pracowników zatrudnionych przez Worldline w ponad 50 krajach dostarcza swoim klientom zrównoważone, zaufane i innowacyjne rozwiązania, które wspierają ich rozwój. Usługi oferowane przez Worldline obejmują akwizycję handlową w sklepach i w Internecie, wysoce bezpieczne przetwarzanie transakcji płatniczych oraz liczne usługi cyfrowe. W 2021 r. Worldline osiągnęło przychód proforma bliski 4 mld euro. worldline.com

O UNICREDIT

UniCredit to ogólnoeuropejski bank komercyjny oferujący unikalne usługi we Włoszech, Niemczech, Europie Środkowej i Wschodniej. Naszym celem jest wspieranie rozwoju społeczności, dostarczanie najlepszych rozwiązań dla wszystkich interesariuszy, uwalnianie potencjału naszych klientów i pracowników w całej Europie. Obsługujemy ponad 15 milionów klientów na całym świecie. Są oni w centrum naszych działań na wszystkich rynkach. Dzięki temu możemy być blisko naszych klientów i wykorzystywać skalę całej grupy do opracowywania i oferowania najlepszych produktów na wszystkich naszych rynkach. Cyfryzacja i nasze zaangażowanie w zasady ESG są kluczowymi czynnikami wpływającymi na jakość naszych usług. Pomagają nam one w dostarczaniu skutecznych rozwiązań naszym interesariuszom i tworzeniu zrównoważonej przyszłości dla naszych klientów, społeczności i ludzi.