Trzy dekady rynku reklamy

Niemal 250 top managerów świętowało trzy dekady rynku reklamy i wolnych mediów w Polsce oraz 30 lat IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy.

Na galę, która odbyła się 9 marca w Studiu ATM, licznie przybyli również przedstawiciele władz globalnych i europejskich IAA. Zgromadzeni mieli okazję spojrzeć wstecz na najważniejsze branżowe wydarzenia minionych dekad, ale także, dzięki inspirującym wystąpieniom ekspertów, przygotować się na wyzwania bliższej i dalszej przyszłości, na przykład poznając praktyczne zastosowania sztucznej inteligencji.

W pierwszej części gali goście zostali zabrani w sentymentalną podróż poprzez lata historii reklamy i mediów, mieli okazję przypomnieć sobie kultowe kampanie, czy poznać kulisy powstania IAA Polska. W filmowym kalejdoskopie wydarzeń przewodnikami byli m.in. Piotr Gaweł, Lech Kaczoń, Grzegorz Kiszluk, Katarzyna Łakińska, Maciej Marasek, Edward Miszczak, Marcin Mroszczak,  Tomasz Pawlikowski i Iwo Zaniewski. Nie zabrakło również podsumowań najważniejszych faktów z ostatnich lat w wypowiedziach Kasi Kieli, Rafała Kupidury czy Jacka Olechowskiego.

 Przez wszystkie lata, od czasu powstania, IAA Polska niezmiennie stawia na dialog i współpracę. Jako jedyna organizacja skupia przedstawicieli wszystkich uczestników procesu komunikacji reklamowej – marketerów, media i agencje.

– IAA Polska w partnerstwie z innymi organizacjami pracuje nad rozwiązaniami problemów ważnych dla całego rynku komunikacji marketingowej: powstanie w Polsce JICa, współpraca nad wdrażaniem rozwiązań ESG, czy obrona wolności wypowiedzi i wolności gospodarczej, to tylko niektóre z nich. Ochrona interesów branży, czy dbanie o najwyższe standardy są nie tylko wciąż potrzebne, ale wręcz zyskują na znaczeniu. Coraz więcej firm łączy siły w ramach IAA Polska. Tylko w 2022 roku do Stowarzyszenia przystąpiło 16 nowych organizacji, a 2023 rok otworzyliśmy z trzema kolejnymi nowymi członkami – podkreśla Agnieszka Sora, Prezeska Zarządu IAA Polska, Regional Consulting Lead NCE GfK, która wraz z Jerzym Minorczykiem, dyrektorem generalnym IAA Polska, poprowadziła galę.

– Te 30 lat to niezwykle intensywny rozwój branży. Powiedzenie „mrugnij, a przegapisz coś ważnego” dotyczy jej bardziej niż jakiejkolwiek innej. Wciąż byliśmy i jesteśmy świadkami wielu dynamicznych zmian i rewolucji. A IAA Polska udaje się trzymać rękę na pulsie aktualnych trendów i innowacji. Nie przestaje inspirować, a tworzone tu projekty, jak program liderski Marketing Masterminds, mają dużą szansę na implementację także w innych oddziałach Stowarzyszenia – powiedziała Dagmara Szulce, managing director IAA Global.

W części poświęconej trendom komunikacji marketingowej i wyzwaniom przyszłości, wystąpili Jakub Matyka z firmy Melt, który tworzy doświadczenia immersyjne w oparciu o nowe technologie oraz Armin Kurasz – Reżyser Roku wg MMP współpracujący z ATM Studio, który przybliżył gościom technologię unreal. Zaś w wystąpieniu wieńczącym wieczór, goście mieli okazję zobaczyć i usłyszeć profesor Aleksandrę Przegalińską, która przeniosła ich do świata sztucznej inteligencji i jej praktycznych zastosowań w obszarze marketingu. Więcej o AI i jej rosnących kompetencjach rewolucjonizujących rynek profesor Przegalińska opowie podczas kwietniowego IAA POWER PODCAST, na który zaprosił jego prowadzący Adrian Roman, uczestnik I edycji programu liderskiego IAA Polska Marketing Masterminds.

Kolejnym ważnym ogłoszonym podczas Gali 30-lecia IAA Polska newsem, był Światowy Kongres IAA, który odbędzie się w marcu 2024 roku w Malezji i został zapowiedziany przez Prezydenta IAA Malezja Johna D. Chacko.

Partnerami głównymi Gali 30-lecia IAA Polska byli: Studio ATM Virtual, Tik Tok oraz Youtube, a partnerami wspierającymi: TVN Warner Bros. Discovery i Ringier Axel Springer Polska, a także: Melt Immersive, Newmotion Studio, VES, Żubrówka, Maspex, La Ros Catering. Za kreację, organizację i produkcję Gali odpowiadała agencja Imagine Nation, a za rocznicową identyfikację wizualną IAA Polska – Communication Unlimited.