Trasę dotarcia z punktu A do punktu B skompletujesz z Anywhere.to.

– Nasi użytkownicy cenią sobie ekonomiczne podejście do podróżowania oraz możliwość zainspirowania się uszytymi na miarę propozycjami podróży. Zazwyczaj rezygnują z oferty biur podróży i decydują się na skomponowanie wycieczki na własną rękę. Dzięki nam to łatwe – mówi Karolina Kozłowska.

Funkcja „anywhere”

Dodaje, że Anywhere.to to jedyna taka platforma, która oferuje wszystkie opcje podróży w jednym miejscu. – Dostarcza użytkownikowi możliwość korzystania z jednej platformy zawierającej połączenia lotnicze, kolejowe, autokarowe oraz wspólne przejazdy. Dzięki szerokiej siatce przewoźników, użytkownik będąc nawet w obcym kraju, może bez trudu znaleźć najlepszą opcję transportu – mówi założycielka wyszukiwarki.

Jedna z ciekawszych funkcji tej platformy, to wyszukiwanie „anywhere”, które dostarcza każdemu chcącemu się wyrwać gdziekolwiek lub po prostu szukającemu inspiracji, skrojone na miarę propozycje podróży, przy określeniu jedynie budżetu, czy kryterium miejsca np. plaża, miasto, sport czy natura. Powstanie tej funkcji to wynik rozpoznania i weryfikacji rynku.

Ograniczony budżet

– Chociaż jesteśmy dopiero na początku naszego projektu, to przyjęcie tych dwóch założeń dało nam dobrą podstawę pod zaprojektowanie i wdrożenie Anywhere.to – mówi Karolina Kozłowska. Wraz z zespołem stworzyła produkt przeznaczony dla osób, które oprócz najlepszych ofert lotniczych, chcą dokładnie sprawdzić jak przedostać się z punktu A do punktu B, łącząc przewoźników różnego rodzaju transportu.

Tak podróżować chcieli założyciele Anywhere i dlatego stworzyli ten serwis. Powstał jako studencki pomysł i chęć „wyrwania się gdziekolwiek” w ograniczonym budżecie. – Chcieliśmy stworzyć coś co nie tylko ułatwi podróżowanie, ale za sprawą „jednego kliknięcia” dostarczy inspiracyjnych propozycji na wyjazd – dodaje. Jak zespół znalazł pierwszego klienta, który znalazł i skorzystał z ciekawej oferty Anywhere?

Najlepsza forma dotarcia do klienta

– Pierwszego klienta zawsze najtrudniej pozyskać, ale udało się to dzięki temu, że sami podróżujemy i opisujemy to na blogu, działającym pod wyszukiwarką. Podróżowanie dookoła świata, dzięki wykorzystaniu usług własnej wyszukiwarki to najlepsza forma bezpośredniego dotarcia do klienta – przekonuje założycielka Anywhere. Projekt dopiero wystartował, więc jeszcze nie może pochwalić się dużymi osiągnięciami.

Zespół podzielił za to model biznesowy na dwa etapy. – Pierwszy – partnerski, skupiający się na rozpoznaniu rynku, przetestowaniu przyjętych rozwiązań oraz weryfikacji założonych przychodów i kosztów. Jest to etap, w którym aktualnie się znajdujemy. Weryfikując początkowe założenia, będziemy mogli przygotować się na osiągnięcie drugiego, pełnego modelu – pośredniczenia w organizacji wycieczek – mówi Kozłowska.

Ciężko zrezygnować

Dzisiaj ten startup współpracuje z partnerskimi bazami danych, dzięki temu dokonana przez użytkownika rezerwacja lub niekiedy jedynie wybranie konkretnego połączenia stanowi przychód zarówno dla partnera jak i dla wyszukiwarki. Kilka tysięcy użytkowników skorzystało z wyszukiwarki i znalazło swoje połączenia. Jakie plany na przyszłość ma zespół Anywhere?

– W przyszłości chcemy rozwinąć funkcjonalność wyszukiwarki i wzbogacić usługi, poprzez dodanie nowych funkcji, związanych z każdym segmentem podróżowania – mówi Karolina Kozłowska. Cieszy się, że udało się przetrwać trudny okres budowania podstaw startupu, bo chciała przekonać się, czy potrafi to zrobić. – Okazało się, że praca nad Anywhere, tak nas pochłonęła, że ciężko było z tego zrezygnować – dodaje.