To NIE perfumy!

Perfumy na Dzień Matki z substancji zapachowych zanieczyszczających ludzkie mleko? „ED FREE” – to nowy standard bezpieczeństwa dla produktów chemicznych.

Zanieczyszczenie chemikaliami nie dotyczy już tylko oceanów i lodowców, ale organizmów naszych dzieci – dlatego Clovin wraz z FCB&theMilkman, rozpoczął kampanię społeczną zwracającą uwagę na zagrożenie substancjami zaburzającymi układ hormonalny.

Unia Europejska obiecała chronić dzieci przed substancjami zaburzającymi układ hormonalny. Zakazano ich w butelkach dla niemowląt, ale to nie wystarczy, skoro substancje podejrzewane o zaburzanie układu hormonalnego są legalnie stosowane w kosmetykach i detergentach, których codziennie używamy, i mogą nawet przenikać do ludzkiego mleka.

Aby uświadomić wagę problemu, w laboratorium Clovin powstały perfumy, w których zapach pochodzi wyłącznie z zanieczyszczających ludzkie mleko substancji zapachowych podejrzewanych o zaburzanie układu hormonalnego. I są to substancje, które mogą być legalnie stosowane w kosmetykach i detergentach.

”My first poison” to nie perfumy dla dzieci, ale dawka toksyn znalezionych w ludzkim mleku. Na podstawie własnych danych Komisji Europejskiej z tzw. „Risk Assessment Report” do stworzenia zapachu wykorzystano dawkę substancji, jakie dziecko może zjadać z mlekiem mamy w ciągu 6 miesięcy karmienia.

Te perfumy dostały w prezencie na Dzień Matki Mamy z Parlamentu Europejskiego – z prośbą o nowe prawo, które pozwoli wszystkim Mamom ograniczać narażenie na te substancje – choćby poprzez umieszczenia na etykietach informacji o zawartości takich substancji w produktach.

Inne kraje – jak Francja, Belgia, Dania, mają już narodowe programy ochrony konsumentów przed tymi substancjami, szczególnie skierowane do kobiet w ciąży. Polska nie ma żadnego. Datego Clovin rozpoczął kampanię uświadamiającą oraz petycję do Parlamentu EU, którą można podpisać na stronie www.myfirstpoison.pl.

„Proponujemy nowy standard bezpieczeństwa, dostępny dla wszystkich producentów – oznaczenie „bez substancji hormonalnie aktywnych” na produktach chemicznych, które pozwoli wszystkim Mamom dokonywać bardziej świadomych wyborów.” – mówi Bartosz Woźnicki, Sales & Marketing Board Member Clovin. Certyfikat jest wspierany przez TUV NORD.

„Praca nad projektem, który jest nie tylko kampanią świadomościową, ale zupełnie nowym spojrzeniem na rolę chemii w codziennym życiu i zmianą, która dotyczy całej branży, to duża odpowiedzialność i wyzwanie, które mogło się udać tylko dzięki ścisłej współpracy z Klientem na każdym etapie działań.” – mówi Małgorzata Drozdowska, creative partner FCB&Milkman.

W działania świadomościowe zaangażowane są influencerki, prasa i tv. Za kampanię odpowiedzialna jest agencja FCB&theMilkman. Za planowanie i zakup mediów odpowiada agencja Mobile Rockets.