SUZUKI Jimny powraca w wielkim stylu

20 lat od debiutu poprzedniej wersji, Suzuki prezentuje najnowszą generację modelu Jimny. Czwarte pokolenie kultowej terenówki to jedyny i niepowtarzalny, mały, lekki pojazd 4WD zachowujący świetną zdolność terenową swoich poprzedników i wnoszący nowy, współczesny design.

 

Od momentu, gdy pierwszy Jimny zadebiutował w kwietniu 1970 roku, był odzwierciedleniem zaawansowanej technologii 4WD opracowanej przez Suzuki. Jest to jedyny, autentyczny pojazd terenowy o tak niewielkich wymiarach i masie, ale nadal zachowujący świetną zdolność off-roadową, tak pożądaną przez profesjonalistów. Minęły dwie dekady od momentu, gdy model trzeciej generacji zadebiutował w 1998 roku. Teraz Jimny ewoluował do czwartego pokolenia, pisząc kolejne wersy w swojej prawie 50-letniej historii.

Nowy Jimny oferuje teraz jeszcze więcej funkcjonalności i praktyczności zarówno pod względem wyglądu, jak i osiągów. Jednocześnie w pełni wciela w życie ducha swoich uwielbianych poprzedników i podstawową koncepcję bycia „jednym i jedynym małym, lekkim samochodem 4WD”. Nowy Jimny łączy w sobie prostotę, funkcjonalne piękno i technologię napędu na 4 koła, dzięki czemu zarówno profesjonaliści off-roadu, jak i użytkownicy podbijający ulice miast otrzymują swój wymarzony pojazd.

Solidny wygląd oddaje piękno prostoty i funkcjonalności auta terenowego. Jego mocne, kwadratowe nadwozie wyraża zdolność do jazdy w terenie i solidność, a także przyczynia się do poprawienia orientacji sytuacyjnej kierowcy. Bardziej pionowe słupki A i płaska pokrywa komory silnika zwiększają widoczność przez przednią szybę, a nachylone linie okien kierowcy i pasażera poprawiają ją w kierunku boków. Krata wlotu powietrza jest prosta i czarna, podkreślając jeszcze mocniej okrągłe reflektory. Terenowy charakter uzupełniają 15-calowe obręcze kół z lekkiego stopu*, anodowane na ciemny, metaliczny kolor. Pozostałe elementy zewnętrzne obejmują m.in. rynienki na krawędziach dachu, które zapobiegają wnikaniu wody do kabiny podczas otwierania lub zamykania drzwi, poszerzenia nadkoli i listew progowych chroniące nadwozie przed uderzeniami kamieni i tylne lampy ulokowane w zderzaku w celu uproszczenia projektu, a także pozwalające na szerokie otwieranie tylnych drzwi bagażnika.

Począwszy od konstrukcji ramy nośnej, po 1,5-litrowy silnik, nowy Jimny został zbudowany z myślą o przygodzie na najtrudniejszych trasach. Jego zdolność do jazdy w terenie nie uległa w żadnym stopniu pogorszeniu. Dzięki wyższej sztywności skrętnej ramy nośnej zapewniono bardziej komfortową i stabilniejszą jazdę na drodze, a nowo zaprojektowany stabilizator w przednim zawieszeniu minimalizuje wibracje i siły oddziałujące na kierownicę. Niezależnie od tego, czy poruszasz się w miejskiej dżungli, czy odkrywasz nieznane tereny, Jimny z pewnością zadowoli żądnych przygód podróżników.

Suzuki Safety Support to technologia zapobiegawcza Suzuki, mająca wpływ na bezpieczeństwo, która pomaga kierowcy minimalizować ryzyko wystąpienia wypadków. W przypadku Dual Sensor Brake Support (DSBS), jeśli system odnotuje ryzyko kolizji z pojazdem lub pieszym, wyda ostrzeżenie dźwiękowe i wizualne, zwiększy siłę hamowania lub automatycznie aktywuje hamulce, w zależności od sytuacji, mając na celu uniknięcia kolizji lub zmniejszenie skutków zderzenia. Inne funkcje obejmują ostrzeganie przed opuszczaniem pasa ruchu* oraz funkcję ostrzegania o zygzakowaniu*, aby pomóc kierowcy zachować kontrolę i czujność. Funkcja wspomagania świateł drogowych* ułatwia spokojną jazdę nocą, automatycznie przełączając tryb pracy reflektorów ze świateł drogowych na mijania.

System rozpoznawania znaków drogowych monitoruje drogę przed samochodem w poszukiwaniu oznakowania. Po jego wykryciu i odczytaniu danych, takich jak ograniczenia prędkości lub zakaz wyprzedzania, wyświetla odpowiednią ikonę na ekranie, aby pomóc kierowcy zapamiętać, w jakiej strefie obecnie znajduje się samochód.

Nowy Jimny będzie oferowany w trzech wersjach wyposażenia: Comfort, Premium oraz XLED, wszystkie z napędem na 4 koła ALLGRIP PRO, które będą występowały z manualną 5-biegową skrzynią biegów. Cennik będzie otwierać wersja Comfort za 67 900 zł, Premium została wyceniona na 71 900 zł, a najwyższa specyfikacja XLED – na 79 900 zł. Wersja XLED będzie również oferowana z 4-biegową automatyczną skrzynią biegów w cenie 84 900 zł. Koszt lakieru metalicznego jednokolorowego to wydatek rzędu 2 090 zł, podczas gdy lakiery dwukolorowe oferowane są w cenie 3 090 zł.