Santander dalej z promocją leasingu dla aut elektrycznych

Santander Leasing zdecydował o przedłużeniu promocji obejmującej finansowanie aut elektrycznych. Klienci będą mogli skorzystać z oferty leasingu 100% do końca czerwca 2019 roku. Spółka jest pionierem w obszarze finansowania „elektryków” w Polsce. Już w 2010 r., jeszcze jako BZ WBK Leasing, była pierwszą firmą leasingową w naszym kraju, która wprowadziła finansowanie tego segmentu pojazdów.

W 2018 roku w Polsce zarejestrowano 607 nowych elektrycznych samochodów osobowych czyli o ponad 38 proc. więcej niż rok wcześniej. Nabywcy aż 544 nowych aut to klienci biznesowi, a 302 auta zostały zakupione w ramach finansowania zewnętrznego.

Potencjał tego segmentu rynku jest w naszym przekonaniu duży – mówi Daniel Mrozek, dyrektor marketingu i wsparcia sprzedaży w Santander Leasing. – Wzrasta świadomość ekologiczna Polaków, a zgodnie z planami rządzących i trendami obserwowanymi w krajach Europy Zachodniej, czeka nas szybki rozwój infrastruktury dla aut elektrycznych. Jedną z głównych barier zakupu aut elektrycznych wciąż pozostaje ich wysoka cena, stąd nasza propozycja atrakcyjnego finansowania – dodaje.

Spośród samochodów elektrycznych zarejestrowanych w minionym roku w Polsce, najwięcej – 279 – było pojazdów marki Nissan, na drugim miejscu uplasowało się BMW (134 auta), a na trzecim TESLA (53 auta).

Każda z marek dostępnych w Polskich salonach może być przez nas sfinansowana w ramach promocyjnego leasingu 100% – wskazuje Daniel Mrozek z Santander Leasing.

Klienci, którzy zdecydują się na sfinansowanie auta elektrycznego w czasie trwania promocji, mogą skorzystać z oferty leasingu 100 proc., co oznacza brak kosztów odsetkowych przez okres nawet 36 miesięcy.

Siłę proekologicznego trendu potwierdzają badania. W przeprowadzonym w 2018 roku przez KPMG badaniu „Global Automotive Executive Survey”, ponad połowa (52 proc.) przedstawicieli kadry zarządzającej firm motoryzacyjnych wskazało rozwój pojazdów elektrycznych napędzanych energią generowaną przez ogniwa paliwowe jako najważniejszy trend w branży. Aż 47 proc. respondentów wskazało inny, proekologiczny trend, czyli rozwój hybrydowych pojazdów elektrycznych.

Przedłużenie promocji Santander Leasing jest kontynuacją strategii wspierania eko-inwestycji.
W 2017 roku spółka sfinansowała 10 elektrycznych autobusów dla Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie i poszerzyła współpracę z EBOR, pozyskując tym samym środki na finansowanie inwestycji proekologicznych. W 2018 roku Spółka przeznaczyła 50 mln euro na finansowanie modernizacji polskich przedsiębiorstw w zakresie efektywności energetycznej, energii odnawialnej, zarządzania odpadami czy zasobami wody oraz inne projekty związane z ochroną środowiska naturalnego.

źródło: Santander