Profesjonalizm zarządzających firmą, marką samą w sobie

    Jak przetrwać na konkurencyjnym rynku więcej niż dekadę i z sukcesem dokonać ekspansji poza granice Polski opowiadają współzałożyciele firmy POSideo – lidera branży materiałów reklamowych w punktach sprzedaży – bracia Marek i Damian Dziedziccy, twórcy firmy DZIEDZIK POSM Solutions.

    W branży reklamowej wasza firma działa od prawie 20 lat, choć dziś znana jest pod nową marką POSideo. Skąd taka nazwa i czemu miał służyć rebranding skoro poprzednia marka była rozpoznawalna jako lider w swoim fachu?

    Nowa nazwa to akronim od POS (point-of-sale) z IDEA, i jest to koncepcja, u której podstawą jest podejmowanie działań projektowych prowadzących do powstania IDEAlnego produktu dla klienta (tak naszego jak i końcowego – konsumenta). Jesteśmy zdania, że jako firma produkująca POSM-y (materiały promocyjne do punktów sprzedaży) powinniśmy dostarczać swoim kontrahentom produkty oryginalne, estetyczne i ciekawe. Tylko takie przyciągają uwagę do produktów w sklepach. Zainwestowaliśmy poważne pieniądze, aby nasze rozwiązania były bezkonkurencyjne, dlatego są one estetyczne, ekologiczne, praktyczne jak i łatwe w montażu i funkcjonalne. Mają za zadanie wywoływać impulsy zakupowe i bezpośrednio podnosić sprzedaż, ale także budować rozpoznawalność marki i produktu. Produkt musi się wyróżniać na tle konkurencji i tak są projektowane nasze POSM’y, a obserwujemy, że z każdym rokiem coraz trudniej wzbudzić ciekawość klienta. Dlatego nieustannie opracowujemy nowe rozwiązania by zaskoczyć i zainteresować końcowego odbiorcę.

    A co z ekologią, czy wkroczyła też do waszej branży? 

    Kwestia ekologii i zrównoważonego rozwoju jest dla nas bardzo ważna. Dlatego wszystkie nasze rozwiązania są wielokrotnego użytku, a dodatkowo wyprodukowane w sposób przyjazny dla środowiska. Myśląc o ekologii i zrównoważonej odpowiedzialności biznesu pierwsza myśl jest taka, że POSM-y z tektury, są najlepszym rozwiązaniem, gdyż są relatywnie tanie i można je szybko wymienić i odzyskać surowiec. Ale jednak nie wszystko wygląda tak „zielono” jak się z pozoru wydaje. Odzysk papieru z recyklingu jest coraz trudniejszy i coraz bardziej kosztowny. Chcąc uzyskać parametry trwałości i jakości karton jest zadrukowywany i powlekany coraz to wymyślniejszymi warstwami, czy to folią czy lakierem nie ma większego znaczenia. Niektóre są nie do odzyskania.  Powoduje to, że nakłady energii na odzyskanie surowca są tak poważne, że będzie to większą szkodą dla środowiska niż jego utylizacja. Innym aspektem jest trwałość takich POSM-ów. Uzależniona od miejsca ich użytkowania i rotacji produktu, a te mogą oscylować w granicach od miesiąca do trzech. Oznacza to, że produkuje się dużo odpadu w skali roku i, jeśli firma chce utrzymać miejsce w rynku, jest to niemal stały koszt dla firmy. Dlatego w POSIdeo stawiamy na inne rozwiązanie.  Tworzymy POSMy permanentne, multimateriałowe, z trwałymi elementami z drewna i tworzywami pochodzącymi z odzysku, a często z konstrukcją metalową.  Wszystkie te materiały nadają się do wielokrotnego recyklingu, zarówno stal jak i rodzaje używanych tworzyw można odzyskiwać wielokrotnie. Powoduje to znaczne obniżenie negatywnego wpływu na środowisko. Dużo niższa częstotliwość wymiany dodatkowo obniża koszty marketingowe w skali pracy takich POSM-ów na rynku, więc łączymy ekologię z ekonomią. Uczymy naszych klientów, że POSM-y mogą być wyprodukowane w sposób, który będzie bardzo przyjazny dla środowiska, a jednocześnie bez uszczerbku na ich atrakcyjności czy trwałości i walorach użytkowych. Mamy dużo szerszą perspektywę patrzenia na POSM’y, która udowadnia, że materiały, które do tej pory uważano za najbardziej przyjazne środowisku, są mniej ekologiczne w porównaniu z rozwiązaniami permanentnymi.

    Wróćmy do rebrandingu. Byliście znani przez wiele lat jako DZIEDZIK POSM Solutions. Dziś budujecie świadomość marki POSideo, czy to się opłaca?

    Nie jest to oczywiste, ale powód jest bardzo zasadny. Jest nim stale rosnąca liczba klientów z poza Polski i nasza wola ułatwienia im mówienia o nas. To przekłada się na rekomendacje naszej firmy w branży. Ponadto jest to spójne z nową filozofią firmy, do której dołączyli nowi fachowcy posiadający ekspercką wiedzę multibranżową. Pokazuje to, że firma stale się rozwija, dzięki czemu jesteśmy w stanie poświęcić więcej uwagi swoim klientom oraz analizować ich potrzeby szerzej i głębiej. Pozwala to nam wyprodukować POSMy szyte na miarę, co przekłada się na osiągnięcie przez klienta jego celów sprzedażowych. Unikamy wszelkiego kopiowania rozwiązań od konkurencji. Jest to mało skuteczne marketingowo i nieetyczne. Opracowaliśmy model takiego zarządzania przedsiębiorstwem, by skuteczniej spełniać oczekiwania klientów. Naszą nową misją jest dojść do pozycji firmy międzynarodowej skupiającej ludzi z pasją, łączących technologiczną fachowość z artystyczną duszą, by dostarczać markom ciekawych, nietuzinkowych i funkcjonalnych rozwiązań w materiałach POS. Wszystko to łącznie przełoży się na wzrost rozpoznawalności marek naszych klientów i ich sprzedaży, a w efekcie dobrej reputacji POSideo w Polsce i za granicą.

    Czy mając tak duże doświadczenie na rynku zainwestowaliście również w siebie jako ekspertów zarządzania firmą?

    Oczywiście. Stale się rozwijamy. Firma DZIEDZIK POSM Solutions przeszła rozwój oparty zarówno o edukację CEO’s na poziomie studiów MBA dla przedsiębiorców. I to również jest powodem rebrandingu. Jako POSideo jesteśmy dziś postrzegani przez nasze otoczenia jako bracia inwestujący w rozbudowę pod kątem technologicznym, infrastrukturalnym i cyfryzacji każdego aspektu naszego funkcjonowania. Stale wdrażamy szkolenia z zakresu kompetencji twardych i miękkich oraz tworzenia silnej managerskiej kadry.