Produkty premium łączące tradycję z innowacjami

Na krajowym rynku próżno szukać wyraźnych innowacji zarówno w segmencie produktów premium, jak i w liniach mainstreamowych. Z dotychczasowego modelu wydaje się wyłamywać spółka BZK Alco. Nowe propozycje wprowadzane na rynek przez tę firmę mogą sporo namieszać w aspekcie technologicznego podejścia do produkcji i łączenia klasycznych wzorców ze współczesnymi trendami.

Jakość w mainstreamie

Branża alkoholowa nie jest pierwszym skojarzeniem w dyskusji o innowacyjnym podejściu do biznesu. Wiele marek (często skutecznie) wykorzystuje konserwatywne wzorce, które ze względu na dotychczasowe powodzenie, nie ulegają większym modyfikacjom. Inną filozofię przyjęła spółka BZK Alco. W swoim portfolio firma prezentuje produkty łączące tradycyjne receptury, konsekwentnie udoskonalane techniki produkcji oraz trendy, które skutecznie poszerzają grono potencjalnych klientów.

Jednym z czołowych przykładów powyższej strategii jest najnowsza marka – “Dzika Kaczka”. Ściśle nawiązująca do produktów segmentu premium wódka, docelowo przeznaczona jest do szerokiej dystrybucji. Bardzo wyraźne nawiązania do klasy premium uwiarygodniają przesłanie marki oraz wychodzą naprzeciw oczekiwaniom szczególnie młodszych odbiorców, często zmęczonych dotychczasową ofertą innych producentów. Klucz do sukcesu? Przede wszystkim nieoczywisty dobór spirytusu bazowego, który według deklaracji samych twórców, cieszy się 99,9-procentową czystością. Dla porównania standardowe alkohole powstają na bazie spirytusu 96,6.

Odwaga poparta doświadczeniem

Najbardziej strategicznym momentem w procesie produkcyjnym nowej propozycji BZK Alco są prawidła znane z segmentu premium, czyli siedmioetapowa rektyfikacja spirytusu i wieloetapowy proces zestawiania. W tej kategorii “Dzika Kaczka” może się okazać absolutną debiutantką w skali kraju, ponieważ po sekwencji kilkukrotnego rozcieńczania i mieszania do gry wchodzą nietuzinkowe filtry. Płyn przechodzi przez powłokę węglową, następnie wchodzi w kontakt z platyną i kryształami górskimi. Trzeba przyznać, że taka strategia na krajowym rynku produkcyjnym uchodzi za co najmniej niszową.

Produkt końcowy to wyjątkowo miękka struktura ciesząca się wysoką jakością korespondującą z absolutnymi liderami światowych rynków. Czy zespół zachowuje proporcje między nowoczesnością a klasyką? Innowacyjny charakter procesów produkcyjnych nie przyćmiewa naturalnej nuty produktu, jako pozycji segmentu mainstream. W tej kategorii uwagę przykuwa również stonowany design samej butelki, która może uchodzić za jeden z bardziej udanych projektów wpisujących się w popularny ostatnio duch slow. To jednak niejedyna pozycja utrzymana w stylistyce najnowszych trendów.

Tradycja w duecie ze współczesnością

Innym przykładem skutecznego łączenia nieoczywistych motywów są alkohole linii “Folwark Janików”. Zamysłem powstania tej propozycji było przedstawienie prawideł polskiego gorzelnictwa w nieco innej, nowoczesnej odsłonie. Tak też powstał miks owocowych aromatów z klasycznymi alkoholami — BZK Alco oferuje śliwkę w zestawieniu z włoskim Amaretto, pigwę w akompaniamencie irlandzkiej whiskey oraz wiśnię, której towarzyszy Brandy.

– Sami selekcjonujemy surowce, z których produkowany jest Folwark Janików, a finalny produkt powstaje w naszym Zakładzie Wyrobów Alkoholowych w Janikowie. Dlatego mamy prawdziwą kontrolę nad tworzeniem alkoholi, które oddajemy w ręce konsumentów. Dzięki temu możemy zagwarantować wysoką jakość i rzetelne wykonanie naszych trunków – wyjaśnia Grzegorz Chojnacki, Prezes BZK Alco.

W bardzo podobnym tonie utrzymane są produkty z linii “Wokulski”. W tej kategorii BZK Alco nawiązuje do receptur przedwojennych, czym może sobie zaskarbić zainteresowanie kilku grup – począwszy od starszych pokoleń, a na szukających alternatyw millenialsach skończywszy. Najmocniejsze strony? Warianty wódek z surowców bezglutenowych oraz bio.

Jeśli BZK Alco w dalszym ciągu będzie rozwijać ofertę, wzorując się na technikaliach znanych już z ostatniej próby, krajowy rynek jest w stanie wejść na kolejny poziom prokonsumenckiego podejścia do własnego produktu. Wielopoziomowa strategia spółki alkoholowej może się okazać biznesowym must-have na przestrzeni kolejnych sezonów.