Patriotyzm w praktyce

ORLEN w praktyce pokazuje, na czym polega patriotyzm gospodarczy. Obecnie 85 proc. produktów oferowanych na polskich stacjach koncernu zostało wyprodukowanych przez krajowych producentów.

Decyzja o poszerzeniu oferty pozapaliwowej o polskie produkty została poprzedzona szeregiem analiz, również w zakresie preferencji klientów. Przeprowadzone przez instytut Kantar badania pokazują, że 87 proc. respondentów (w tym kierowców) zachęca do zakupu informacja o krajowym pochodzeniu produktów. Z kolei 80 proc. biorących udział w badaniu uważa polskie produkty za lepsze i bardziej ekologiczne. Na decyzje konsumenckie duży wpływ ma także skala produkcji. Ponad 70 proc. Polaków świadomie wybiera towary wyprodukowane w małych rodzinnych firmach, wspierając lokalny rozwój. Według 75 proc. respondentów aktywną rolę we wsparciu drobnej przedsiębiorczości w Polsce powinny odgrywać duże narodowe koncerny.

Promując polską żywność, koncern wspiera lokalnych producentów i rodzinne firmy przetwórcze. Działania te realizują misję ORLENU polegającą na zwiększaniu asortymentu zdrowych polskich produktów spożywczych dostępnych na stacjach paliw, a tym samym promowaniu zdrowego stylu odżywiania i życia.

W marcu tego roku, podczas Europejskiego Forum Rolniczego w Jasionce, spółki z Grupy ORLEN oficjalnie zainaugurowały współpracę z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa w ramach projektu „Razem napędzamy polskie rolnictwo”. Stanowi to ważny krok w obliczu zachodzących zmian rynkowych i przełoży się na konkretne korzyści biznesowe dla polskich producentów rolnych.

Polacy wybierają krajowe produkty

  • 87% respondentów, w tym kierowców, chętniej kupuje dany produkt, wiedząc, że ma krajowe pochodzenie
  • 80% respondentów uważa polskie produkty za lepsze i bardziej ekologiczne
  • 75% respondentów twierdzi, że aktywną rolę we wsparciu drobnej przedsiębiorczości w Polsce powinny odgrywać duże narodowe koncerny
  • 85% wszystkich oferowanych przez ORLEN produktów stanowią wyroby krajowych dostawców

Źródło: badania instytutu Kantar