Otwarcie zamówień na Mercedes-Benz A 250 e z hybrydowym napędem plug-in

Mercedes-Benz A 250 e, designo mountaingrau magno, Leder schwarz/flamencorot;Kraftstoffverbrauch gewichtet 1,5-1,4 l/100 km, CO2-Emissionen gewichtet 34-33 g/km, Stromverbrauch gewichtet 15,0-14,8 kWh/100 km* Mercedes-Benz A 250 e, designo mountain grey magno, Leather black/flamenco red;Weighted fuel consumption 1.5-1.4 l/100 km, weighted CO2 emissions 34-33 g/km, weighted power consumption 15.0-14.8 kWh/100 km*

W salonach Mercedes-Benz można zamawiać już model A 250 e – czyli Klasę A z hybrydowym napędem plug-in z możliwością ładowania akumulatora z zewnętrznego źródła prądu (np. z domowego gniazdka). To samochód łączący zalety pojazdu elektrycznego i spalinowego: wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 15,6 kWh pozwala pokonać mu dystans 68 km wyłącznie „na prądzie” (dane dla cyklu WLTP), a mocna benzynowa jednostka turbo zapewnia duży zasięg na dalekich trasach.

Co więcej, połączenie obu silników daje korzyści również w zakresie osiągów – A 250 e przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,6 s. Ceny modelu z nadwoziem 5-drzwiowym rozpoczynają się od 150 000 zł, a 4-drzwiowej odmiany Limuzyna – od 153 000 zł.

Mercedes-Benz A 250 e to kolejny samochód spod znaku trójramiennej gwiazdy z rodziny zelektryfikowanych modeli EQ Power. Do jego napędu służy tandem dwóch silników: 4-cylindrowej benzynowej jednostki 1.3 turbo o mocy 160 KM i 102-konnego motoru elektrycznego. Łącznie generuje on moc systemową 218 KM oraz imponujący systemowy moment obrotowy o wartości 450 Nm. Siła napędowa trafia do przednich kół za pośrednictwem 8-biegowej przekładni dwusprzęgłowej 8F-DCT. Połączenie dwóch silników sprawia, że A 250 e błyskawicznie reaguje na wciśnięcie gazu i odznacza się wyśmienitymi osiągami: odmiana 5-drzwiowa przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,6 s, a jej maksymalna prędkość wynosi 235 km/h.

Energia zgromadzona w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 15,6 kWh wystarczy na jednorazowe pokonanie w trybie całkowicie elektrycznym odcinka 68 km (dane dla nowego, realistycznego cyklu WLTP). Akumulator można ładować prądem zmiennym (AC) lub stałym (DC); przy pomocy ładowarki AC o mocy 7,4 kW proces ten trwa 1:45 h (od 10 do 100%), a korzystając ze źródła prądu DC – zaledwie 25 min (od 10 do 80%). Zużycie prądu można obniżyć, korzystając z regulacji stopnia rekuperacji (manetkami przy kierownicy). Zastosowanie akumulatora nie rzutuje na przestrzeń wewnątrz kabiny, a pojemność bagażnika jest tylko nieznacznie mniejsza niż w odmianach stricte spalinowych.

Ceny Mercedesa A 250 e rozpoczynają się od 150 000 zł za odmianę z nadwoziem 5-drzwiowymi. Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. alarm, 17-calowe obręcze z lekkich stopów, reflektory LED, wielofunkcyjną kierownicę wykończoną skórą, innowacyjny system multimedialny MBUX, kamerę cofania, czujnik deszczu, tempomat, komfortowe fotele częściowo obszyte syntetyczną skórą Artico, klimatyzację automatyczną Thermatic, aktywnego asystenta pasa ruchu oraz system zapobiegający kolizjom.

Na życzenie nabywcy mają do wyboru liczne zaawansowane systemy wspomagające, m.in. aktywny tempomat Distronic w połączeniu z predykcyjnym systemem bezpieczeństwa Pre-Safe (7411 zł), reflektory Multibeam LED (2061 zł), ekran head-up (4859 zł), a także korzystnie wycenione pakiety wyposażenia (np. Premium, m.in. z nawigacją, powiększonymi wyświetlaczami, bezkluczykowym dostępem Keyless-GO i podgrzewanymi siedzeniami, za 16 470 zł).

Źródło: Mercedes-Benz