Nowe rozdanie

Pamiętacie ekstrawaganckie modele Ssangyonga sprzed kilku lat? Auta, które skrywając porządną, sprawdzoną technikę zmuszały swoich właścicieli do przemieszczania się ciemnymi ulicami? Pamiętacie? To teraz zapomnijcie o nich, bo producent z Korei Południowej wprowadził do sprzedaży zupełnie nowy model Rexton G4.

Ktoś na górze zrozumiał, że Europejczycy oprócz wartości jaką daje niezawodna technologia, żeby kupić samochód, muszą mieć pewność, że będzie on także dobrze wyglądać. Dobrze dla nas Europejczyków, bo samochody marki Ssangyong nie budzą już takich emocji jak jeszcze kilka lat temu… emocji związanych z wyglądem oczywiście . I oto jest  – nowy Rexton. Zaprojektowany zupełnie od nowa samochód, w dalszym ciągu zdradza swój azjatycki rodowód, ale teraz dzięki długości 485 cm długości i prawie dwóm metrom szerokości, wygląda majestatycznie i nowocześnie zarazem. To nowa jakość, która każe głowie wyobrazić go sobie na podjeździe przed domem.

Rexton to duży SUV zbudowany na ramie, który występuje w opcjach pięcio- i siedmioosobowej. Ogromna karoseria, 20-calowe felgi i duży prześwit robią świetne wrażenie. Podobnie jest wewnątrz. Po otwarciu drzwi, przez chwilę zastanawiałem się, czy nie jestem w ukrytej kamerze… Fotele i deska rozdzielcza wykończona pikowaną skórą, aluminiowe listwy, minimalne przerwy między poszczególnymi elementami, idealne spasowanie.

Do tego wszystko przyjemne w dotyku i jeszcze zapach, który kojarzymy raczej z klasą premium… no jest naprawdę dobrze! Rozstaw osi 2865mm sprawia, że miejsca dla kierowcy i wszystkich pasażerów jest aż nadto. 5 dorosłych osób zmieści się swobodnie, a do bagażnika wejdą spokojnie 4 psy i ekwipunek myśliwski. Czar trochę pryska po odpaleniu silnika, bowiem diesel o pojemności 2,2 litra nie jest idealnie wyciszony, ale za to nie brakuje mu wigoru. 181KM i 420Nm to wartości bardzo przyzwoite. Rexton G4 nie jest sprinterem, ale nie będzie też zawalidrogą. Ten samochód w końcu waży ponad dwie tony. 7-biegowa automatyczna skrzynia biegów bardzo dobrze radzi sobie z przeniesieniem napędu, a napęd wszystkich kół AWD posiada 4 tryby, pozwalające na wjechanie trochę dalej, niż tylko leśny parking. Jedno jest  pewne – będzie budził respekt na drodze.

Auto wyposażono w takie systemy jak: asystent nagłego hamowania, asystent pasa ruchu, klimatyzację z jonizacją powietrza, nawigację z wyświetlaczem 9,2 cala oraz system kamer 360 stopni. Dodatkowo dzięki Apple CarPlay  i Google Android Auto, przeniesiemy na ekran aplikacje naszego smartfona. Auto jedzie bardzo dostojnie i trochę czuje się jego masę, za to bardzo dobrze wybiera nierówności, a hałasy nie przenoszą się do wnętrza. Myślę, że Ssangyong Rexton G4 będzie doskonałym ambasadorem marki i swojego kraju. Do tego cena 200 tysięcy złotych, za w pełni wyposażony egzemplarz jest więcej niż atrakcyjna.