Najlepszy magazyn na świecie

Magazyn Logistyczny w Teresinie został uznany za najlepszy spośród 750 magazynów DB Schenker na świecie. Obiekt utworzony został 15 lat temu. Od tego czasu jego powierzchnia została powiększona trzykrotnie – do 25 tys. mkw. Obecnie magazyn obsługuje dziewięciu klientów, m.in. z branży kosmetycznej, spożywczej, przemysłowej i automotive.

Operator logistyczny zatrudnia w Teresinie ponad 100 osób. Dzięki ich zaangażowaniu dostarcza klientom wysoką jakość usług, bezbłędne operacje i terminowość.

„W naszej pracy ważne są relacje z pracownikami i budowanie zgranego zespołu. Każdy ma wpływ na funkcjonowanie magazynu. Jesteśmy pierwszym na świecie magazynem ze statusem Xsite Silver i właśnie to wyróżnia Magazyn Logistyczny Teresin – ludzie, pasja, zespół”, mówi Daniel Chaber, Szef Obsługi Logistycznej.

W 2016 roku Teresin razem z innymi magazynami z wielu krajów przystąpił do wdrożenia Globalnego Modelu Doskonałości Operacyjnej Xsite. Zespół jako pierwszy na świecie otrzymał najwyższy wówczas status – Bronze. Rok później, również jako pierwszy, uzyskał status Silver i tym samym potwierdził, że jest najlepszym spośród 750 magazynów DB Schenker.

„W ostatnich latach skupialiśmy się na wdrażaniu kultury Lean, zadbaliśmy o to, by środowisko pracy stało się jeszcze bardziej bezpieczne, uporządkowane i przyjazne. Staraliśmy się zaangażować wszystkich pracowników w rozwiązywanie problemów i doskonalenie”, mówi Adam Matusiak, Szef Obsługi Logistycznej.

Xsite jest globalnym standardem dojrzałości biznesowej wdrażanym od 2016 roku w całej logistyce kontraktowej DB Schenker na świecie. W ramach klasyfikacji poziomu doskonałości sprawdzane są obszary zdefiniowane w pięciu modułach standardu. Są to m.in. zarządzanie relacjami z klientami i dostawcami, zarządzanie finansami czy optymalizacja procesów. Ocena dokonywana jest na czterech poziomach: developing, bronze, silver i gold. Xsite jest bardzo restrykcyjny i niespełnienie nawet jednego warunku w obszarach obowiązkowych wyklucza magazyn z walki o podium.

Źródło: DB Schenker