Najbardziej poszukiwani

Close-up Of A Businessperson's Hand Holding Magnifying Glass Over Red Human Figure On Wooden Desk

Pracodawcy mają coraz  trudności z pozyskaniem odpowiednich kandydatów do pracy. Często sami zgłaszają się do kandydatów zapraszając ich do współpracy. Kim byli najbardziej poszukiwani pracownicy w lipcu 2018?

Rekruterzy coraz częściej sięgają po tzw. direct search, a więc sami odzywają się do kandydatów. Podobnie było w lipcu br., w którym zaproszenie do współpracy otrzymało przeszło 42,1 tys. osób posiadających profil zawodowy na GoldenLine.

Kogo kocha wyszukiwarka?

Prowadzone statystyki wskazują, że w lipcu br. zaproszenie do rekrutacji rozesłano do 42 149 osób posiadających profil zawodowy w serwisie GoldenLine.
Najbardziej rozchwytywani – podobnie zresztą jak w poprzednich miesiącach – okazali się pracownicy specjalizujący się w rozwoju oprogramowania, do których skierowanych było 17% wiadomości.
Na kolejnych pozycjach uplasowali się kandydaci z zaznaczoną kategorią Inżynieria (12%) oraz Sprzedaż (10%). Tuż poza „pudłem” znalazły się Finanse/Ekonomia oraz Obsługa klienta. Warto tu zaznaczyć, że kandydaci mogą w swoim profilu zaznaczyć więcej niż jedną specjalizację.
W lipcu 2018 roku najwięcej ofert otrzymali kandydaci pomiędzy 27. a 36. rokiem życia (56% osób, które otrzymały zaproszenie do procesu rekrutacji, było w tym wieku). 13% zapytanych przez rekrutera osób było w wieku 18 – 26 lat. Z kolei 20% osób, które zostały bezpośrednio zaproszone do procesu rekrutacji, znalazło się w przedziale wiekowym 37 – 44 lata.

Ważny język

Znajomość języków obcych również jest istotna dla rekruterów. Wśród 42 149 osób, które otrzymały na GoldenLine zaproszenie do procesu rekrutacji bezpośrednio od pracodawcy, 83% włada językiem angielskim na poziomie podstawowym, dobrym lub biegłym.
Innym często występującym językiem jest język niemiecki (zna go 31% użytkowników, którzy otrzymali wiadomość od rekrutera) oraz rosyjski (10% użytkowników). Język francuski zna 8% osób, które dostały zaproszenie do procesu rekrutacji, z kolei 5% zna język hiszpański.
Jak wynika z analiz GoldenLine, największa liczba ofert dedykowana była osobom pracującym w obszarze Produkcja i objęła 23% wszystkich opublikowanych ogłoszeń. Na kolejnych miejscach znalazły się: Sprzedaż (15%), Obsługa klienta/Call Center (13% wszystkich ofert), Informatyka/Programowanie (12% ofert), Inżynieria/ Elektronika/ Technologia (11%).

Źródło: GoldenLine