Klasa Premium dla każdego

Marcin_Slomkowski_Inchcape_Motor[11].jpgPolacy coraz częściej przesiadają się do nowych, luksusowych samochodów. Przeciętnie zmieniamy samochód co 3,5 roku. W tym roku eksperci spodziewają się wzrostu sprzedaży o 15 proc. i może się okazać, że będzie to najlepszy wynik od 2005 r.

Wielu kierowców chce, tak samo jak Niemcy i Francuzi, przynajmniej raz na trzy–cztery lata pochwalić się nowym autem. Co więcej, jesteśmy też coraz mniej przyzwyczajeni do swoich pojazdów. Wzorem zachodnich sąsiadów traktujemy je bardziej użytkowo: mają działać, nie sprawiać kłopotów i być tanie w eksploatacji. Taka zmiana trendów to efekt spadających cen i większej dostępności produktów finansowych, dzięki którym klienci mogą nabyć pojazd z wyższej półki i finansować go w postaci leasingu z wysoką ratą rezydualną, czyli systemem niskich rat miesięcznych i wyższą ratą wykupu.

– Taki system pozwolił wielu Polakom na spełnienie marzeń o samochodzie z segmentu Premium. ComfortLease pozwala na spłatę bardzo niskich rat miesięcznych i podjęcie decyzji po trzech–czterech latach o wykupie auta lub zwrocie i zamianie na nowy egzemplarz – podkreśla Marcin Słomkowski, dyrektor generalny Inchcape Motor Polska, dealera BMW i Mini.

System oferty ratalnej jest powszechnie znanym i stosowanym rozwiązaniem na największych rynkach europejskich: w Niemczech (3 mln aut) i Wielkiej Brytanii (2,5 mln aut). Polska jest największym rynkiem w Europie Wschodniej (w 2015 r. kupiliśmy 350 tys. nowych aut), eksperci spodziewają się zaś dynamicznego rozwoju nowych produktów finansowych i zmiany nastawienia Polaków do zagadnienia własności pojazdu. W finansowaniu opartym na tzw. wysokiej wartości rezydualnej (inaczej resztkowej, czyli części ceny, która nie zmniejsza się podczas użytkowania pojazdu) klienci spłacają tylko tyle, ile wynosi realny spadek ceny samochodu podczas jego używania.

– System finansowania z wysoką wartością rezydualną sprowadza się do niskiej opłaty miesięcznej, odpowiadającej 1–2 proc. ceny pojazdu, czyli wartości, jaką samochód i tak traci wraz z upływem czasu. Istotne jest jednak to, że po okresie umowy – zazwyczaj po trzech–czterech latach – użytkownik pojazdu ma, jeśli nie zdecyduje się na wykup, zagwarantowany odkup przez instytucję finansującą – dodaje prezes Inchcape Motor Polska.

System finansowania jest przeznaczony również dla indywidualnych klientów, którzy dotychczas nie mogli pozwolić sobie na drogie marki. Dziś, dzięki takim produktom jak ComfortLease, koszt miesięcznej raty za auto BMW został obniżony nawet o 60–70 proc. Zalety nabywania nowych pojazdów na takich warunkach zdają się coraz bardziej przekonywać Polaków, a specjaliści twierdzą, że Polska to rynek, który rocznie powinien wchłaniać 600–800 tys. nowych aut. Optymiści twierdzą, że nawet milion.

– Polacy mają coraz mniej oporów przy nabywaniu pojazdów luksusowych, które pozostają własnością firmy leasingowej. Taki model finansowania gwarantuje im brak kłopotów ze sprzedażą samochodu po zakończeniu umowy. Dla przedsiębiorców to naturalny produkt, gdyż w większości pojazdy służbowe nabywane są w postaci leasingu – podkreśla prezes Inchcape Polska.