Formuła Civic

0
2017 Honda Civic

W salonach Hondy można zamawiać już najnowsze wcielenie modelu Civic. Bardzo lubiane przez kierowców auto doczekało się kolejnej ewolucji, choć w kilku obszarach możemy mówić o prawdziwej rewolucji

Opisywane auto to 10. już generacja popularnego Civica. Auto zachowało wiele cech swojego poprzednika i również w tym przypadku nie ma mowy, abyśmy pomylili je z jakimkolwiek innym modelem. W zakresie stylistycznym Honda pozostaje wierna koncepcji samochodu sportowego. Można powiedzieć, że obecna generacja to kolejny krok designerów na drodze do stworzenia samochodu nietuzinkowego, niedającego się zaszufladkować. Sylwetka auta jest bardzo dynamiczna, wręcz sportowa. Specjaliści z Hondy przeanalizowali konstrukcje innych modeli oferowanych na rynku i wyznaczyli sobie cele w zakresie wyglądu, aerodynamiki, właściwości jezdnych, komfortu oraz wykończenia. Zastosowanie dłuższej i szerszej płyty podłogowej poskutkowało zwiększeniem gabarytów auta. Jest ono dłuższe od poprzednika o 13,6 cm i szersze od niego o 3 cm. Przy okazji nadwozie stało się niższe o 2 cm. Konstruktorzy chcieli stworzyć pojazd jak najbardziej opływowy, dlatego ostre linie nadwozia uzupełnione zostały rozbudowanym pakietem aero, w którego skład wchodzi między innymi kompletna osłona podwozia. Zwiększony rozstaw osi, krótkie zwisy i pochylona kabina pasażerska nadają sylwetce auta dynamiki.

Charakterystyczny przód jest rozwinięciem koncepcji marki. Kształt reflektorów, linia górnego pasa osłony chłodnicy oraz wloty powietrza komponują się w całość. Civic może być wyposażony w oświetlenie LED lub projekcyjne lampy halogenowe. Wszystkie wersje mają natomiast światła dzienne w kształcie kija hokejowego. Cały przód auta jest niższy od poprzednika o ponad 6 cm. Agresywne linie boczne nadwozia i przetłoczenia nadkoli łączą się w tylnej części ze światłami przypominającymi literę C. Zwieńczeniem karoserii są wydatne wyloty powietrza w tylnym zderzaku, dwa charakterystyczne dla modelu spojlery oraz – w wersjach Sport i Sport Plus – końcówki układu wydechowego umieszczone centralnie. Silniki są dwa.

I tu zaczynamy mówić o prawdziwej rewolucji. Do niedawna marka kojarzona z wysokoobrotowymi silnikami VTEC porzuciła kompletnie jednostki wolnossące. Testy dwulitrowego doładowanego motoru z modelu Type-R poprzedniej generacji pokazały, że jest to ruch w dobrą stronę. Nowa jednostka 1,0 VTEC TURBO o mocy 129 KM w zakresie przyspieszenia góruje nad silnikiem 1,8 l poprzedniej generacji. Maksymalny moment obrotowy 200 Nm dostępny jest przy 2250 obrotach na minutę. Jeśli to za mało, Honda proponuje drugą jednostkę: 1,5 VTEC TURBO o mocy 182 KM i momencie 240 Nm przy 1900 obrotach na minutę. Tu mocy nie powinno zabraknąć, a parametry obiecują, że w dalszym ciągu będziemy mogli kręcić silniki do wysokich obrotów. Silniki można zespolić z manualną 6-biegową lub bezstopniową skrzynią CVT. Civic wyposażony został w najnowsze systemy bezpieczeństwa Honda SENSING, obejmujące między innymi inteligentny tempomat adaptacyjny, system utrzymywania pasa ruchu, monitorowanie martwego pola i kamerę cofania o kącie widzenia 130 stopni