Dobry na co dzień

2

Czy wszyscy oczekujemy od samochodu zaawansowanej elektroniki, mocnego silnika i bajerów wyskakujących z każdego kąta? Przecież w każdej rozmowie ze znajomymi wspominamy motoryzację z przed lat, niezawodną, mechaniczną. Mitsubishi modelem ASX także pokazuje, że nie zapomniał.

Ekstrawagancki przód z chromowanymi elementami przyciąga wzrok i może się podobać. Mocnym punktem crossovera jest także duży prześwit 19cm, który podobnie jak krótkie zwisy nadwozia pomogą w utrzymaniu zderzaków w należytym stanie podczas parkowania na krawężnikach. Egzemplarz wyposażony został w 16-calowe koła i opony o wysokim profilu. Pozwolą one zapomnieć o dziurawych drogach, czy nierównych przejazdach tramwajowych.

Wielu kierowców będzie zadowolonych z wysokiej pozycji za kierownicą. Miejsca na tylnej kanapie jest zaskakująco dużo i wydaje mi się, że właśnie drugi rząd jest najmocniejszym atutem Japończyka. Ponieważ fotele przednie umieszczono wysoko, z tyłu możemy siedzieć z wyprostowanymi nogami. Żadne inne auto w tej klasie nie może poszczycić się tak ogromną przestrzenią na nogi. Mitsubishi to bardzo poręczne auto. Niezwykle łatwo manewruje się nim po mieście i tu gromkie brawa należą się inżynierom za niewiarygodną zwrotność. Bardzo bezpośredni i czuły jest układ kierowniczy, ale jadąc autostradą musimy uważać na nagłe podmuchy wiatru, które potrafią przestawić auto na drugi pas. Zawieszenie jest sprężyste i czuć w nim sportowego ducha rajdowych modeli koncernu. Karoseria nie przechyla się na zakrętach, a jazda w górach daje kierowcy wiele radości. Silnik naszego egzemplarza niestety nie jest w stanie wykorzystać możliwości układu jezdnego. 116KM i brak turbiny powoduje, że w mieście jest jeszcze przyzwoicie, ale szybka jazda autostradą nie jest żywiołem podstawowej jednostki napędowej. Spalanie benzynowego motoru zadowoli za to oszczędnych kierowców. Średnio 7 litrów na sto kilometrów nie będzie specjalnym wyczynem.

Mitsubishi ASX, szczególnie w specyfikacji Cool Edition, to samochód dla tych kierowców, którzy szukają niezawodnego i nieprzeładowanego elektroniką auta, które będą użytkować głównie w mieście, nie bacząc na wysokie krawężniki, czy dziurawe ulice. Takiego normalnego samochodu na co dzień.