„Diabeł tkwi w szczegółach! Tajemnice dochodowej restauracji”

fot. Adam Siwek/AIOLI

W środę 29 marca ruszyła kampania informacyjno-edukacyjna „DO USŁUG”. Zainaugurowało ją śniadanie biznesowe MADE RESTAURANT w restauracji AIOLI inspired by MINI w Warszawie. Tematem spotkania było (sp)ostrzeżenie, że „Diabeł tkwi w szczegółach! Tajemnice dochodowej restauracji”. Podczas debaty zagadnienie przeanalizowało trzech ekspertów, z trzech perspektyw: restaurator Marcin Wachowicz, menedżer i Anioł   Biznesu Anna Hejka oraz Ewa Wagner – redaktor naczelna miesięcznika „Kuchnia”.

Spotkanie rozpoczęło się prezentacją kampanii „DO USŁUG”. Partnerki zarządzające MADE SOLUTIONS – Agnieszka Małkiewicz oraz Katarzyna Derdzińska podkreśliły cel kampanii –  profesjonalizację biznesu gastronomicznego. Zaakcentowały misję kampanii – konieczność czerpania wiedzy od najlepszych restauratorów i szefów kuchnia oraz wprowadzania edukacji w naturalne dla gastronomii środowisko – do restauracji. Coraz częściej mamy do czynienia z określeniem „hospitality business” zamiast „horeca”, warto uczyć się tej gościnności od najlepszych.

Uczestnicy spotkania uważnie słuchali restauratora Marcina Wachowicza otwarcie opowiadającego o swoich doświadczeniach. Wszystko dokładnie w tym samym czasie, kiedy w Trójmieście otwierał się trzeci lokal tej marki – „AIOLI inspired by Gdańsk”. To, że Marcin mógł być z nami, oddelegowawszy na Wybrzeże zaufany zespół, to potwierdzenie jego umiejętność właściwego zarządzania restauracjami.

Dekalog dochodowej restauracji wg Marcina Wachowicza

  1. Własna, sprecyzowana i konsekwentnie realizowana wizja restauracji.

„Polegaj na swojej intuicji, nawet przy braku doświadczenia w branży gastronomicznej”.

  1. Lubiany lokal to nie tylko dobre jedzenie, ale również klimat i atmosfera, do których goście chcą wracać.

„Restauracja to miejsce, w którym spotykają się różni ludzie. Trzeba być otwartym”

  1. Całkowite zaangażowanie.

„Nie można być restauratorem-rentierem. To my motywujemy ludzi”.

  1. Klarowna komunikacja z pracownikami.

„Rozmawiaj czytelnie, jasno przekazuj swoje argumenty.”

  1. Dawanie szansy pracownikom na wykazanie się. Umiejętność delegowania odpowiedzialności.

„Sam nic nie zrobię”.

  1. Wymiana wiedzy i zdrowa konkurencja między pracownikami kształtująca ich przywiązanie do restauracji.

„Zaufani ludzie to największa wartość”.

  1. Skrupulatność i drobiazgowość w kwestiach finansowych.

„Nauczono mnie prowadzić restaurację jak aptekę”.

  1. Jednoznaczne i niepodważalne zasady funkcjonowania restauracji.

„Jestem gotowy rozstać się w każdej chwili z kimś, kto nie trzyma się moich zasad, niezależnie od tego, jakie stanowisko zajmuje”.

  1. Kreatywne kształtowanie potrzeb gości.

„W gastronomii chodzi o to, żeby się nie nudzić”.

  1. Śmiałe wychodzenie poza biznesowe schematy w celu przyciągnięcia gości do restauracji.

„Czynsz płacimy codziennie. Żadna akcja reklamowa nie przyniosła mi takiego efektu jak Śniadanie za złotówkę”.

A jak pozyskiwać pieniądze na inwestycje?

Anna Hejka radzi, by oprócz oczywistego faktu posiadania niezbędnej wizji i determinacji, nauczyć się je odpowiednio przekazywać. Tylko wtedy inwestorzy mogą uwierzyć w potencjał swojej inwestycji. Nie zapominajmy też o „chemii” między inwestorami. Zaufanie to kluczowa sprawa. Fantastycznie sprawdza się tu tak zwana kobieca intuicja.

fot. Adam Siwek/AIOLI

A co zachęca recenzentów kulinarnych do odwiedzenia restauracji?

Ewa Wagner zwróciła uwagę na ciekawe opracowanie strony internetowej. „Często to informacje tam zawarte decydują czy jestem zainteresowana, czy nie”. Warto zanotować sobie również, że autor konceptu przemawia przez cały swój zespół, który jest jego wizytówką.

Panel dyskusyjny zakończyło śniadanie edukacyjne – dania podano w dwóch wersjach: realia restauratora vs marzenie szefa kuchni. Jaka różnica? – biznesowa;-)

Pełna sala, zaproszenia wyprzedane kilka dni przed wydarzeniem, czyli zainteresowanie tym wydarzeniem utwierdza nas, zespół MADE SOLUTIONS, w przekonaniu, że bezpośredni kontakt z profesjonalistami i najbardziej skutecznymi restauratorami jest bardzo ważny. Dlatego zapraszamy na kolejne spotkanie – wielką debatę Restauratorów zatytułowaną „Nie ma ludzi do pracy w restauracjach! Czy rzeczywiście?” już 5 kwietnia podczas tarów gastronomicznych EuroGastro.

Wykład i debata restauratorów // 05.04.2017 // godz. 13.00-15.00 // Targi EUROGASTRO 

5 kwietnia 2017 odbędzie się wykład i debata poświęcone trudnościom w zarządzaniu personelem w gastronomii. Czy naprawdę nie ma lojalnych i dobrych pracowników? Uczestnicy debaty oraz autorka wykładu, Katarzyna Derdzińska podpowiedzą jak skutecznie budować Markę DOBREGO PRACODAWCY.

Zaproszeni do debaty restauratorzy to: Agnieszka i Marcin Kręgliccy, Krzysztof Janiszewski, Piotr Popiński, Daniel Pawelek i Marta Jakubowska. Targi EuroGastro.

Szczegóły: http://maderestaurant.pl/produkt/zarzadzanie-zasobami-ludzkimi-mity/