Bolt inwestuje dodatkowe 10 mln zł w jakość i bezpieczeństwo przejazdów

Bolt wprowadza szereg zmian operacyjnych, które mają na celu podniesienie bezpieczeństwa i jakości przejazdów. Firma przeznaczy dodatkowe 10 mln zł na otwarcie kilkunastu Punktów Obsługi Kierowców oraz rozwój technologii i procesów weryfikacji współpracujących kierowców. W efekcie na platformie Bolt usługi będą mogli świadczyć tylko kierowcy, którzy dostosują się do zmian.  

Strategiczna inwestycja w jakość i bezpieczeństwo

Bolt przeznaczy 10 mln zł na wprowadzenie zmian, które mają na celu podniesienie jakości i bezpieczeństwa przejazdów taksówkami. W ten sposób firma wyznacza nowy standard dla branży w Polsce. Jest to kontynuacja ustawicznych działań firmy, które zmierzają do podnoszenia poziomu bezpieczeństwa i jakości świadczonych usług. Część przedstawionych rozwiązań stanowi wynik rozmów z przedstawicielami instytucji administracji publicznej, w czasie których zespół Bolt wsłuchiwał się w sugestie i oczekiwania ekspertów.

  • Rola lidera na rynku przewozu osób zobowiązuje. Bezpieczeństwo i komfort naszych użytkowniczek i użytkowników od zawsze były naszym priorytetem. Z uwagą dostosowaliśmy naszą codzienną pracę do wymogów centralnych i lokalnych administracji oraz dokonaliśmy znaczących inwestycji w obszarze bezpieczeństwa, regularnie wprowadzając nowe rozwiązania. Postanowiliśmy jednak pójść krok dalej, strategiczna inwestycja pozwoli nam wprowadzić prawdziwą zmianę – wyznaczyć nowy standard dla wszystkich firm z obszaru usług transportu taxi mówi Paweł Kuncicki, Country Manager Bolt w Polsce.

Zaostrzona weryfikacja aut na platformie

Podstawową zmianą wynikającą z nowych standardów jest obowiązkowe oznakowanie samochodów, co będzie weryfikowane przez wymóg dostarczenia zdjęcia. Dla użytkowniczek i użytkowników oznacza to, że wszystkie pojazdy na platformie Bolt będą oznakowane jako taksówki, co pozwoli uniknąć jakichkolwiek pomyłek.

Punkty Obsługi Kierowców w całej Polsce

Bolt uruchomi również Punkty Obsługi Kierowców. Pierwszy punkt zostanie otwarty już na początku przyszłego roku w Warszawie. Kolejnych 11 powstanie w największych polskich miastach. W punktach kierowcy będą musieli przedstawić konieczne dokumenty, a specjalnie przeszkolony zespół Bolt będzie je szczegółowo weryfikował przed dodaniem do platformy.

Obowiązkowe identyfikatory kierowców taxi i badania psychologiczne

Kolejnym wyróżnikiem nowych standardów będzie weryfikacja przez zespół Bolt dodatkowych dokumentów każdego partnerskiego kierowcy. Potwierdzeniem, że partnerzy stosują się do nowych wymagań będzie dostarczenie kopii identyfikatora kierowcy taxi, który musi się znaleźć w widocznym dla pasażerek i pasażerów miejscu w aucie wykonującym przejazd z aplikacją Bolt. Ponadto Bolt będzie weryfikował czy dany kierowca przebył odpowiednie badania psychologiczne i medyczne.

  • Poprzez zaostrzenie wymogów wobec partnerskich kierowców i flot potwierdzamy, że Bolt traktuje poważnie swoje zobowiązania wobec polskich władz i lokalnej społeczności. Tylko zaufanie użytkowniczek i użytkowników pozwoli nam realizować naszą misję poprawy jakości sektora transportu taxi w Polsce mówi Paweł Kuncicki, Country Manager Bolt w Polsce.

Kierowcy oraz floty mają czas na dostarczenie dokumentów do końca grudnia.

***

Bolt to europejska superaplikacja, której misją jest uczynienie mobilności miejskiej bardziej przystępną, bezpieczną i zrównoważoną.

Bolt ma 100 milionów klientek i klientów w 45 krajach w Europie i Afryce. Celem firmy jest przyspieszyć rezygnację z prywatnych aut na rzecz współdzielonej mobilności, oferując lepsze rozwiązania dla różnych potrzeb, w tym przewozy, car-sharing i wypożyczalnię hulajnóg oraz dostawę jedzenia i artykułów spożywczych.