BMW Group nabywa prawa do marki ALPINA

Od ponad pół wieku BMW i producent małych serii z Buchloe niedaleko Monachium ściśle i w zaufaniu współpracują na najwyższym poziomie. Teraz na skutek transformacji w przemyśle motoryzacyjnym zaczyna się nowy rozdział. BMW Group nabywając prawa do marki ALPINA, tworzy jeszcze większą różnorodność motoryzacyjną w swoim segmencie luksusowym. W tej sprawie porozumiały się BMW AG i ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG. Zapewnia to długoterminową przyszłość marki ALPINA i firmy Burkard Bovensiepen GmbH und Co. KG.

Realizacja transakcji jest nadal uzależniona od spełnienia różnych warunków zawieszających, w szczególności od zgody właściwych organów antymonopolowych. Wieloletnia umowa o współpracy, która została ostatnio przedłużona o kolejne pięć lat pod koniec 2020 roku, wygasa w dniu 31.12.2025. Uzgodniono, że warunki finansowe nie zostaną ujawnione. Udziały w firmie nie są nabywane.

— Przemysł motoryzacyjny przechodzi obecnie głęboką transformację w kierunku zrównoważonej mobilności. Istniejące modele biznesowe muszą być regularnie kwestionowane. Zakład w Buchloe od ponad pół wieku pokazuje w imponujący sposób, jak z wielką dbałością o szczegóły realizować najwyższej jakości kulturę motoryzacyjną na czterech kołach. Ta pasja do fascynujących samochodów jest również motorem BMW Group. Dlatego rozpoczynamy teraz w naszym długoletnim partnerstwie nowy rozdział. Nabywając prawa do marki, będziemy kształtować długoterminową kontynuację tej tradycyjnej marki z myślą o przyszłości. Bardzo się cieszymy, mogąc powitać markę ALPINA w rodzinie BMW — powiedział Pieter Nota, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za klienta, marki i sprzedaż.

Andreas Bovensiepen, dyrektor zarządzający ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG, wyjaśnia: — W porę dostrzegliśmy wyzwania w przemyśle motoryzacyjnym i teraz wyznaczamy właściwy kierunek dla ALPINA, a także dla naszej rodzinnej firmy BOVENSIEPEN. Teraz zaczyna się nowy rozdział. Atrakcyjność marki ALPINA i naszej firmy jest oczywiście ogromne. Celowo zdecydowaliśmy się nie sprzedawać marki ALPINA dowolnemu producentowi, ponieważ BMW i ALPINA współpracują z pełnym zaufaniem od dziesięcioleci. Z tego względu strategicznie słuszną decyzją jest to, że marka ALPINA będzie w przyszłości zarządzana właśnie przez BMW Group.

Współpraca będzie kontynuowana – ale w innej formie: do końca 2025 roku firma rodzinna Bovensiepen, wykorzystując swoją wiedzę inżynierską, będzie kontynuować rozwój, produkcję i sprzedaż pojazdów BMW ALPINA w ramach istniejącej współpracy. Służące za podstawę samochody BMW będą przez ALPINA gruntownie modyfikowane. Dotyczy to silnika i skrzyni biegów, układu jezdnego, aerodynamiki i wyposażenia wnętrza. Samochody BMW ALPINA będą prefabrykowane na liniach montażowych BMW, a ich ostateczny montaż będzie odbywał się w zakładzie w Buchloe. Będą tam również produkowane wnętrza zindywidualizowane zgodnie z życzeniami klientów.

Serwis, części zamienne i akcesoria do istniejącego i historycznego asortymentu pojazdów BMW ALPINA będą długoterminowo zagwarantowane w zakładzie w Buchloe. Współpraca w zakresie obsługi posprzedażnej będzie kontynuowana bez zmian. Ponadto w ramach strategicznej współpracy między obiema firmami rozszerzona zostanie prowadzona w Buchloe istniejąca działalność w zakresie usług rozwojowych dla BMW. Wchodzące w skład firmy rodzinnej przedsiębiorstwo winiarskie będzie nadal działać w niezmienionej postaci.

— BMW i ALPINA to idealne połączenie! Marka ALPINA, która dojrzewała przez ponad 50 lat w ścisłej współpracy z BMW, oferuje wszystko, co przyspiesza puls smakoszy motoryzacji na całym świecie. W mistrzowski sposób balansuje pomiędzy sportowym charakterem, luksusem i ekskluzywnością. Dlatego z przyjemnością przejmujemy prawa do marki ALPINA i będziemy ją wykorzystywać w przyszłej ofercie BMW — mówi Jens Thiemer, starszy wiceprezes ds. klientów i marki BMW.

— Będziemy kontynuować dzieło życia naszego ojca i inwestować w równie znaną nazwę BOVENSIEPEN. Dzięki naszemu doświadczeniu i wysokim standardom jakości będziemy w przyszłości wprowadzać na rynek kolejne przekonujące oferty mobilne — wyjaśnia dyrektor zarządzający Florian Bovensiepen: — Bez naszych kreatywnych, zdolnych i lojalnych pracowników nie bylibyśmy w stanie odnieść takiego sukcesu jako ALPINA. Wykorzystujemy siłę naszej firmy, naszego zespołu i naszych rodzin, aby dokonać tej reorientacji we właściwym momencie. Jednocześnie zdajemy sobie wraz z BMW Group sprawę z naszej odpowiedzialności społecznej wobec pracowników i dołożymy wszelkich starań, aby złagodzić wszelkie potencjalne skutki tej reorganizacji.