Audi przedstawia nową hybrydę Plug-in Q5 Sportback TFSI e quattro

Audi rozszerza swoją ofertę modeli hybrydowych typu plug-in, rozpoczynając sprzedaż na rynkach europejskich modelu Q5 Sportback TFSI e quattro. Elegancki SUV coupé zjeżdża z linii montażowej w dwóch wersjach: Q5 Sportback 50 TFSI e quattro rozwija moc 299 KM, a Q5 Sportback 55 TFSI e quattro generuj 367 KM. W obu modelach akumulator litowo-jonowy może zmagazynować 14,4 kWh energii netto – co wystarcza na zasięg elektryczny do 61 kilometrów według standardów cyklu WLTP (71 km według NEDC).

W modelach Q5 TFSI e quattro i Q5 Sportback TFSI e quattro zastosowano układ napędowy
o takiej samej konstrukcji – w obu wersjach mocy. Składa się on z silnika benzynowego 2.0 TFSI o mocy 195 kW (265 KM) i o momencie obrotowym 370 Nm sprzężonego z silnikiem elektrycznym osiągającym moc szczytową 105 kW i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Wraz ze sprzęgłem jest on zintegrowany z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów S tronic, która przekazuje moment do układu napędowego quattro z techniką ultra. W normalnym trybie jazdy, mając na względzie wydajność, moc przekazywana jest tylko na przednie koła. Oś tylna jest błyskawicznie dołączana w razie potrzeby.

Akumulator litowo-jonowy umieszczono pod podłogą bagażnika. Akumulator zbudowany jest ze 104 ogniw pryzmatycznych i przy napięciu 381 V może zmagazynować 14,4 kWh energii (netto; 17,9 kWh brutto). W celu zapewnienia optymalnej temperatury, jego obieg chłodzący jest połączony zarówno z obiegiem czynnika chłodzącego układu klimatyzacji, jak i z obiegiem niskotemperaturowym zasilającym silnik elektryczny i układy elektroniczne. Układ klimatyzacji jest standardowo wyposażony w zintegrowaną, wysokowydajną pompę ciepła wiążącą ciepło odpadowe emitowane przez komponenty wysokonapięciowe. Może on wytwarzać moc cieplną do 3 kW z 1 kW energii elektrycznej, co zwiększa efektywność energetyczną samochodu i zapewnia bardziej komfortowy klimat dla pasażerów we wnętrzu pojazdu.

Dwie wersje mocy: 220 kW (299 KM) i 270 kW (367 KM)

Ponieważ obie wersje silnikowe różnią się pod względem strategii doładowania, mają one różną moc systemową i różny moment obrotowy. Q5 Sportback 50 TFSI e quattro z mocą 220 kW (299 KM) i momentem obrotowym rzędu 450 Nm przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,1 sekundy. Q5 Sportback 55 TFSI e quattro 100 km/h osiąga w 5,3 sekundy, ma moc 270 kW (367 KM) i moment obrotowy 500 Nm.

W obu wersjach silnikowych maksymalny moment obrotowy jest dostępny już nieco powyżej prędkości obrotowej biegu jałowego. To również przyczynia się do lepszego ogólnego wrażenia, jakie wywołuje napęd hybrydowy typu plug-in. Ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna 239 km/h oraz zużycie paliwa i energii elektrycznej, są identyczne w obu wersjach mocy. Przy zasilaniu wyłącznie elektrycznym, obie hybrydy typu plug-in mogą przejechać do 61 km (WLTP) z prędkością do 135 km/h.

Wygoda: szybkie ładowanie w kilka godzin

Wszystkie samochody hybrydowe typu plug-in w rodzinie Q5, są standardowo wyposażone
w kompaktowy, garażowy system ładowania. Przy przemysłowym przyłączu elektrycznym
o napięciu 400 V i natężeniu 16 amperów, pełne ładowanie o mocy 7,4 kWh trwa około 2,5 godziny. W przypadku domowego gniazdka elektrycznego o napięciu 230 V, ładowanie trwa około 8 godzin i 15 minut. W podróży kierowca może również ładować akumulator na ogólnodostępnych stacjach ładowania. Służy do tego standardowy kabel z wtyczką typu 2.

Usługa Audi e-tron Charging Service umożliwia wygodne ładowanie w drodze, zapewniając dostęp do około 200 000 punktów ładowania w 26 krajach europejskich. Do rozpoczęcia procedury wystarczy jedna karta, niezależnie od operatora.

Bogate i sportowe: dodatki i detale

Hybrydy typu plug-in rodziny produktowej Q5 mają bogatsze wyposażenie standardowe niż standardowy model Q5, np. wersja 55 TFSI e ma w standardzie sportowe fotele, trójstrefową klimatyzację automatyczną, kluczyk komfortowy, wyświetlacze charakterystyczne dla hybryd i w miernik mocy. Tylne siedzenia można przesuwać do przodu i do tyłu oraz regulować kąt pochylenia ich oparć.