Akademia Rozwoju PEKAES, czyli pracownik w centrum uwagi

Rozwój kompetencji zawodowych to dziś jeden z ważniejszych czynników wpływających na zadowolenie z wykonywanej pracy. Jak wynika z badań prowadzonych wśród pracowników polskich firm, wielu z nich uważa, że mają za mało możliwości podnoszenia swoich kwalifikacji. W odpowiedzi na te potrzeby Grupa PEKAES, stworzyła Akademię Rozwoju PEKAES kompleksowy program szkoleń i aktywności adresowany do wszystkich pracowników firmy.

Jak wynika z raportu „Satysfakcja zawodowa Polaków 2016”*, 42 proc. pracowników uważa, że firma nie zapewnia im odpowiednich możliwości doskonalenia swoich kompetencji. Aż 64 proc. z nich nie widzi przed sobą szansy na awans w obecnej firmie.

PEKAES jako nowoczesna, dynamicznie rozwijająca się firma stawia na rozwój swoich pracowników. Jak twierdzą jej przedstawiciele, zapewnienie stabilnego zatrudnienia w ambitnym, nastawionym na innowacyjne rozwiązania zespole to nie wszystko, co firma ma do zaoferowania swojej załodze liczącej ponad 1000 osób. Jednym z kluczy do jej sukcesu biznesowego ma być również Akademia Rozwoju PEKAES – program zapewniający różnorodne możliwości podnoszenia kwalifikacji i rozwoju pracowników.

Duży nacisk położyliśmy na zapewnienie rozwoju wszystkim grupom stanowiskowym w naszej firmie. Projekt pod nazwą Akademia Rozwoju PEKAES, który właśnie zainicjowaliśmy obejmuje szeroką ofertę szkoleń i możliwości rozwojowych, a jego elementami są Akademia Kompetencji, Akademia Sprzedaży i Obsługi Klienta, Akademia Mentor i Trener w Terminalu oraz Akademia Zarządzania. To bardzo ważne dla nas, aby zespół czuł się kluczowym ogniwem w całej organizacji i miał wiele możliwości rozwoju oraz doskonalenia swoich umiejętności. Jest to równie istotne, jak zapewnienie przyjaznej atmosfery w miejscu pracy twierdzi Maja Kuryłło, Dyrektor Personalny PEKAES SA.

Do tej pory odbyło się już kilka szkoleń Akademii Rozwoju PEKAES, m.in. „Budowanie Relacji z Klientami” w ramach Akademii Sprzedaży i Obsługi Klienta, „Budowanie Współpracy dla Kierowników Dystrybucji i Kierowników Terminali” w ramach Akademii Zarządzania czy „Prezentacje Biznesowe” i „Planowanie i Organizacja” w ramach Akademii Kompetencji. PEKAES przygotował również propozycję skierowaną do takich stanowisk operacyjnych w spółce – pracowników terminali – która pozwala nowo zatrudnianym osobom lepiej poznać specyfikę pracy w magazynie. Akademia Mentor i Trener w Terminalu przygotowuje również uczestników do pełnienia roli trenerów dla nowych pracowników magazynu. Co ważne, na szkolenie może się zgłosić każdy pracownik, który w uzgodnieniu ze swoim przełożonym uzna, że szkolenie jest dla niego wartościowe pod względem wykonywanej pracy czy rozwoju osobistego.

Działania PEKAES w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi i polityki kadrowej zostały już zauważone. W tym roku firma po raz drugi otrzymała prestiżowe wyróżnienie Solidny Pracodawca Roku (2015 i 2017) przyznawane liderom w dziedzinie HR.

*Dane na podstawie badania Satysfakcja zawodowa Polaków 2016, opublikowanego przez firmę Sedlak&Sedlak